Game-on: Jack Link’s naar het volgende ‘level’ met een 7-cijferige e-Sports-deal

Het toonaangevende Beef Jerky-merk helpt consumenten bij het gamen


PERSBERICHT


Londen, 21 januari 2021


Jack Link's, marktleider op het gebied van proteïnesnacks en 's werelds grootste fabrikant van vleessnacks, heeft vandaag een stap van zeven cijfers aangekondigd: op naar de online gaming-arena! Dit komt bovenop de lopende uitgaven voor digitale marketing.


Massa's schreeuwende fans zitten urenlang op het puntje van hun stoel te kijken hoe hun favoriete spelers het opnemen tegen de concurrentie in een totale strijd om de macht. Nee, dit is niet de Wereldbeker- of Wimbledon-finale, het is de snelgroeiende wereld van eSports. Het aantal wereldwijde eSport-enthousiastelingen overtrof volgens de laatste statistieken bijna 500 miljoen* in 2020. Het wordt dan ook niet langer beschouwd als een nichemarkt, maar mainstream en concurrerend met andere grote sportcompetities.


Na een succesvolle samenwerking met eSports-kampioen Fnatic in 2019, stapt Jack Link's nu naar een hoger niveau met het tekenen van diverse meerjarige samenwerkings­overeenkomsten. Dit zal de merk­naam onder de zeer betrokken fans in Europa zeker versterken.


Om de binding met fans en spelers te vergroten, werken Jack Link's EMEA en Fnatic opnieuw samen. Doel is het Beef Jerky-merk dé primaire proteïne-snack voor gamers te maken, waardoor ze hun ‘grind’ kunnen doorstaan, ​​zonder dat wordt ingeleverd op smaak of voeding.


Later dit jaar zal Jack Link's EMEA ook toonaangevende eSports-toernooien en -evene­men­ten in Europa gaan sponsoren, waardoor het merk zijn bereik vergroot ​​en contact maakt met fans over alle landsgrenzen heen.

Deze uitgebreide samenwerking levert zowel tastbare bedrijfsresultaten op voor de detail­handel als een sterke marketingboodschap voor de consumentendoelgroep die past bij het merk.


Jan Pieter Schretlen, Managing Director bij Jack Link's EMEA hierover: “Onze consumenten hebben een passie voor alles wat ze doen - en gamers vormen daarop geen uitzondering. Online concurreren is strijden in een snelle wereld en gamers moeten hun ‘optimale zelf’ zijn om te presteren en te winnen - of dat nu beginners zijn of dat ze op het wereld­toneel strijden. Jack Link’s kan deze actieve gemeenschap optimaal ondersteunen door ze te voorzien van hoogwaardige, proteïnerijke ‘brandstof’ die nodig is om lange en zware gamesessies door te komen.”


Schretlen vervolgt: “Onze producten zijn het perfecte tussendoortje, of je nu thuis of onderweg bent, op het werk of tijdens vrijetijdsactiviteiten, zoals gamen. Beef Jerky is een natuurlijke bron van proteïne en geeft langdurige energie, en ondersteunt zo het uit­houdings­vermogen.

We willen een echte partner zijn die gamers op alle niveaus ondersteunt en relaties opbouwt, zowel in competitieve als amateurgames. We zijn ervan overtuigd dat eSports nog lang niet zijn volledige potentieel heeft bereikt en dit is slechts het begin van de dingen die van Jack Link’s komen."


De samenwerking staat model voor de voortdurende toewijding van Jack Link’s en Fnatic om de eSports-prestaties te maximaliseren en te verbeteren, zodat gamers hun persoonlijke doelen kunnen bereiken. Van de ontwikkeling van content, in-game activaties, online en fysieke tools tot het vertellen van verhalen van de pro's; elk aspect van deze samenwerking zal erop gericht zijn gamers in staat te stellen te groeien in hun spel.


"Bij Fnatic hebben we een filosofie waarbij prestaties voorop staan, zodat gamers altijd op hun best spelen", zegt Neil Walker, Partnerships Manager bij Fnatic. “Alle snacks van Jack Link’s zijn gemaakt met 100% rundvlees, bevatten veel proteïnen en minder dan 80 kcal per portie. Door deze samenwerking wordt het volledige potentieel van gamers vrijgemaakt; door hen de kwaliteit - proteïnerijke ‘brandstof’ - te bieden die nodig is om intense gamesessies te doorstaan en maximaal te spelen. Als het om voeding gaat, moedigen we onze spelers actief aan om te eten op een manier die hun prestaties in competitieve spellen zal verbeteren. Ze voorzien van snacks is uitermate belangrijk als je ziet hoe lang en intens gamen kan duren. Een proteïnerijke, no-nonsense snack zoals Jack Link's is de beste optie voor ons."


Over Jack Link's

Jack Link's is wereldleider in A-merk proteïne-snacks en 's werelds grootste fabrikant van vleessnacks. Onder het merk Jack Link’s verkopen wij vleessnacks van hoge kwaliteit, zoals Beef Jerky, Biltong en Beef Bars. In Europa is Jack Link's de marktleider met een zeer sterke penetratie in landen als Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, het VK, België, Nederland, Scandinavië en Polen. Ga voor meer informatie naar jacklinks.eu.


Over Fnatic

Fnatic is een wereldwijd eSports-entertainmentmerk met hoofdkantoor in Londen, en is gericht op het zoeken, verbeteren en versterken van gamers en makers. Fnatic-teams, opgericht in 2004 door Sam Mathews, hebben sindsdien meer dan 200 kampioenschappen gewonnen in 30 verschillende spellen. Gedreven door entertainment, is Fnatic het kanaal waarmee de meest vooruitstrevende merken communiceren met jonge mensen. Het levert toonaangevende inhoud, ervaringen en activeringen via kantoren en faciliteiten in steden tussen Los Angeles en Tokio. Bezoek Fnatic.com voor meer informatie.


Meer van Jack Link's

Jack Link's website


[*] • Global eSports audience 2020 | Statista


3 keer bekeken0 reacties

​Contact

info@evidentpr.nl

033 455 8778
 

De Brand 10-19 - 1e etage

3823 LH Amersfoort

KVK 31037321

BTW NR NL8029.12.059.B01
 

Volg ons op social media

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • YouTube Social Icon