BMI Benelux vanaf nu één marketingorganisatie

BMI Benelux vanaf nu één marketingorganisatie

Uitputtende kennis van de totale dakenmarkt samengevoegd



Marketingteam: van links naar rechts: Caroline van IJken, Caroline Wieltink, Mirjam Kruijer, Astrid Bleeker, Eva de Smet en Karin Eksteen

PERSBERICHT

Montfoort, 16 oktober 2019


BMI Group, vorig jaar ontstaan uit een fusie tussen de marktleiders Braas Monier Building Group, en Icopal Group, kiest voor een geïntegreerde marktbewerking voor hellende en platte daken in de Benelux. De vernieuwde marketingafdeling overziet de totale markt voor België en Nederland. De herstructurering komt voort uit de visie van BMI Group om voor alle daken innovatieve totaaloplossingen te bieden die betrekking hebben op duurzaamheid, circulariteit en milieuvriendelijkheid.

Manager Marketing en Communicatie van Monier, Caroline van IJken, is benoemd tot Marketing Director BMI Benelux. Zij geeft leiding aan het marketingteam dat onlangs voor de Belgische markt is uitgebreid met Eva de Smet als Marketing Coördinator België. Voor de Nederlandse markt is de van Monier afkomstige Karin Eksteen benoemd tot Marketing Coördinator Nederland. Het team bestaat verder uit Marketing Intelligence Coördinator Caroline Wieltink, Marketing Content Coördinator Astrid Bleeker en Art Director Mirjam Kruijer. Bij de marketingorganisatie hoort tevens het Serviceteam, onder leiding van John Meijerink, dat dagelijks klanten op locatie ondersteunt. Fotobijschrift van links naar rechts: Caroline van IJken, Caroline Wieltink, Mirjam Kruijer, Astrid Bleeker, Eva de Smet en Karin Eksteen.

Productmanagement

De afdeling Productmanagement is uitgebreid en bestaat nu uit drie personen. Daan de Mooij is Product Manager Roof System Components, Solar, Insulation and Special Products. Jan Mussche neemt als Product Manager Pitched Roofs de hellende daken voor zijn rekening terwijl Timo Clerkx als Product Manager Flat Roofing verantwoordelijk is voor de platte daken. Gezamenlijk bestrijken zij het complete productaanbod van BMI en houden elk vanuit hun eigen expertise voeling met de markt. Naast het bieden van concrete oplossingen zijn zij, in nauwe samenwerking met elkaar, vooral actief met de ontwikkeling van nieuwe producten. Deze aanpak past binnen de visie van BMI waarbij een dak als systeem wordt benaderd in plaats van als een verzameling losse componenten.

Afdeling Productmanagement: van links naar rechts: Jan Mussche, Daan de Mooij en Timo Clerkx

Grote verschillen en overeenkomsten

Hoewel de verschillen tussen dakpannen en bitumen en kunststof dakbanen groot zijn, kent de marktbewerking voor beide productgroepen grote overeenkomsten. Veel opdrachtgevers beheren meerdere soorten gebouwen en bij projectontwikkeling is diversiteit de norm geworden. “Een partij die de hele markt overziet en over totaaloplossingen kan meedenken voor elk soort dak, heeft meer te bieden”, legt Marketing Director Caroline van IJken uit. “We merken dat aan de vragen die we uit de markt krijgen. Immers, volgens onze visie is een dak een zorgvuldig op elkaar afgestemd systeem van componenten met bijbehorende systeemprestaties. Wij bieden complete daksysteem-oplossingen en maken daarmee onze meerwaarde voor de opdrachtgever waar. Als Europees marktleider zijn we bovendien in staat om snel in te spelen op ontwikkelingen met innovatieve oplossingen.”

Over BMI Group

BMI Group is medio 2017 ontstaan door de samenvoeging van Braas Monier (dakpannen) en Icopal (bitumen en kunststof dakbanen). Met deze fusie is de grootste producent van dakbedekkings­systemen voor platte en hellende daken in Europa ontstaan. Met enorme toewijding en expertise van het hele team wil BMI altijd op het allerhoogste niveau presteren en inspireren. Of het nu om hellende of platte daken gaat, elk dak wordt gezien als een daksysteem waarvoor alleen het beste goed genoeg is. BMI bundelt niet alleen haar producten, maar ook haar krachten op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Het assortiment omvat onder meer bitumen en kunststof dakbedekkingen, keramische en betonnen dakpannen, stalen dakpanelementen en technisch advies. BMI Group heeft een hoofdkantoor in Londen en heeft ca. 9.600 medewerkers in meer dan 40 landen wereldwijd.


Downloaden: afbeeldingen in hoge resolutie

Meer van BMI:

website BMI

Bedrijfsprofiel BMI

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie over dit bericht van BMI Icopal kunt u contact opnemen met:

BMI Group

Caroline van IJken

Marketing Director BMI Group Benelux

Tel: +31 6 53 21 66 11

E-mail: caroline.van.ijken@bmigroup.com

Website: www.icopal.nl

of

Evident P.R.

Dolf van Eldik

Tel.: 033 455 87 78

E-mail: dolf@evidentpr.nl

Website: www.publicrelations.nl

31 keer bekeken

Evident Public Relations B.V.


De Brand 10-19 - 1e etage

3823 LH Amersfoort

KVK 31037321

BTW NR NL8029.12.059.B01
 

Volg ons op social media

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • YouTube Social Icon